HOMECOMING!!!! - Reisverslag uit Shreveport, Verenigde Staten van Sarah Leeuw - WaarBenJij.nu HOMECOMING!!!! - Reisverslag uit Shreveport, Verenigde Staten van Sarah Leeuw - WaarBenJij.nu

HOMECOMING!!!!

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

29 September 2013 | Verenigde Staten, Shreveport

Vanuit een nu even een regenachtig Louisiana na een te gekke week weer een verslag.

Zoals ik dus al zei echt een super gave en leuke week gehad!! Maar daarover later meer..... De laatste keer dat ik blogte was 9/11 en het is nu alweer 9/29..... Time flies when your having fun! Want ja dat heb ik zeker!! Aan het begin van het jaar was het echt wel even wennen vooral op school maar nu..... Tis echt super leuk! We hebben hier op school ook meer exchange students wat heel gezellig is! Een jongen uit Finland.... En ja Amerikaanse meisjes zijn niet gewend aan lang, blond en gespierde jongens en dus word appa als een god aanbeden hier op school. Want zoals iedereen het zegt: 'He's so HOT'!'. Ik ga niet echt met hem om, heb geen klassen met hem ofzo... Enne vindt hem niet echt speciaal ofzo hahaha. Verder hebben we twee andere meiden uit Duitsland en Tsjechië. Super leuke en lieve meiden waar ik veel mee optrek! Tis leuk mensen om je heen te hebben die hetzelfde meemaken als jij en je daarover kunt praten! Vooral de week voor en van Homecoming superleuk om met hun te doen omdat dit ons eerste en laatste Homecoming is.

Zal eerst maar even uitleggen wat Homecoming is. Het is een speciale football wedstrijd die je thuis speelt (home). En eigenlijk weet ik zelf niet zo goed waar het helemaal om draait. Mijn gastmoeder zei dat het te maken had met oude leerlingen van school die dan weer terug komen (thuis komen -> homecoming).


Homecoming dusssss. De week voor homecoming (16 t/m 22 september) stond eigenlijk ook al aardig in teken voor homecoming. Op school kregen we een lijstje uit gedeeld waarop stond hoe je je elke dag mocht 'verkleden'. Ons thema van Homecoming was "Skin the Tigers'. Dit was omdat we tegen de tigers moesten spelen. Zoals ik in een eerder blog al zei zijn wij de Griffins. Nou het team waar we tegen moesten spelen waren heette the Tigers. Dat was vrijdag en de hele week ervoor stond in teken van 'Skin the Tigers'. De hele week moesten we ons dus 'verkleden' om punten te verdienen voor je class/jaar. ( Seniors, Juniors, Sophomores of Freshmen). Ook werd er elke ochtend tijdens the morning annouchement een spel tussen de verschillende jaren gespeeld om punten te verdienen.

Het dress up schedule zag er zo uit:
Monday: Sweating out the tigers- wear sweat pants, hoodies, etc.....
Tuesday: 2 Send the Tigers packing- wear your favorite college attire.
Wednesday: Hunt the tigers- dress up in camo or animal print.
Thursday: Blind the tigers- wear as much black as possible.
Friday: Spirit Day!!!- Wear your class colors! Freshmen-White, Sophomores-red, Juniors-Blue, Seniors-Red,White and Blue.


Met de ander twee exchange students de week voor homecoming gezellig wezen winkelen zodat ook wij ons konden 'verkleden'! Ook zijn we afgelopen zondag naar school gegaan om te helpen met versieren. Want ja elk jaar kreeg zn eigen hallway om te versieren waar de eerste punten mee verdiend konden worden. Wij (de juniors) hadden als thema van de Hallway jungle! Omdat tigers in de jungle wonen. Echt super leuk om aan zoiets mee te werken! En dan maandag was het zover de crazy week started! De eerste dagen waren niet super Crazy. Iedereen was wel verkleed en de spellen werden gespeeld maar de lessen gingen ook nog gewoon door. We moesten best veel leren deze week voor school voor the Midterm- exam. Een toets over de stof van de afgelopen 9 weken. Oftewel eerste periode zit erop! Heb twee van de vier midterms gemaakt vorige week en de ander twee heb ik deze week.

Maar maandag dus lekker in trainingsbroek en grote trui naar school. Ennn wij Juniors hadden The Hallway decoration gewonnen en de eerste punten waren dus binnen. Als spel was er maandag touwtrekken wat de seniors gewonnen hadden. Disndag moesten we dus kleren aan van je favoriete college! En zoals ik al zei is LSU een big thing around here... En de football club in een universiteits club en dus droeg iedereen LSU kleren. Ik had mooi een t-shirt geleend en kreeg later zelfs nog een pet van LSU. Iemand jaloers in NL??? Het spel wat gespeeld werd dinsdag was wel grappig om te zien. Van elk jaar moesten leerlingen met hun gezicht in een taart om een stukje kauwgom te vinden en daar dan een bel van blazen. Ook dit wonnen wij Juniors niet ;(. Donderdag met een animal print t-shirt naar school.... Het spel van woensdag was dat je bepaalde items bij elkaar moest zoeken als jaar. Bijv. Roze rugzak, parfum etc. Ook de juniors wonnen dit niet...... Donderdag helemaal in het zwart naar school en een leraar aan de muur plakken met ducktape als spel. Alleen kon niemand hier winnen want je moest betalen per stukje tape en alle klassen dit samen deden.... En dan vrijdag......

Vrijdag was een te gekke CRAZY day. Als school deden we mee aan een competitie tegen andere scholen voor school spirit. Een camera ploeg van NBC zou vrijdag komen om ons te filmen! Enige nadeel.... Ze gingen filmen om 6 uur s'ochtends...... En dus donderdag nacht bij Dallas geslapen.... Sleeping at midnight en dan de wekker op 4:30 hebben staan. Vriendin van Dallas had een t-shirt van mij geverfd met speciale textiel verf met dingen van homecoming erop en ze kwam om 5 uur s'ochtends bij ons langs om ons gezicht te verven (gelukkig woont ze naast Dallas). en dus om 6 uur s'ochtends helemaal uit je dak gaan in school om te laten zien dat wij School Spirit hebben!! We wonnen de Spirit Stick!! En dit is echt super leuk om mee te maken. School Spirit is zo leuk! Tis zo jammer als je je bedenkt dat wij dit in NL helemaal niet hebben. We hebben niet dat school gevoel, niet dat eenheid gevoel. Ik voel me hier meer deel van de school dat ik me ooit op Bornego gevoeld heb. En omdat we zo vroeg op school waren kregen we Donuts van school als ontbijt (LEKKER!). De lessen van die dag gingen niet echt door. Eerste les uur was mij lerares er niet want die was bezig met de parade en dus met klasgenoten in de gymzaal gezeten niks te doen. Daarna was de parade. In de parade reden er 'floats' voorbij met clubs, schoolteams en al erop. Bijvoorbeeld the cheerleaders en the football players etc. Ook werden hier de High school sweetheart in het zonnetje gezet oftwel de mooiste meisjes van een bepaalde klas of club. En natuurlijk the homecoming Queen.

Vanuit de parade door naar the stadium waar we weer een pep rally hadden voor de homecoming wedstrijd van die avond. Dit alles was afgelopen rond half 11 en dan zit je nog op school niks te doen tot 2:50 p.m. Heel veel checkten out eerder maar ik ben gewoon de hele dag op school gebleven. Kan het maar 1 keer mee maken en het was wel gezellig! Lekker met je geverfde gezicht en haar foto's maken en wat met je vrienden in de klas zitten te ouwehoeren. Koekjes van leraren eten en dubbele lunch tijd nemen ( je hebt hier first or second lunch ligt aan de les die je erna hebt. Ik heb altijd first lunch maar omdat het zo'n gekke dag was ging ik niet naar wiskunde daarna maar in een ander lokaal film kijken met Dallas. En die klas had 2nd lunch en dus een uur lunch tijd gehad). Dan ook maar niet naar scheikunde gaan maar weer met Dallas in één of andere les film kijken... Zoals ik al zei CRAZY. En dan tijd om naar huis te gaan en je klaarmaken voor de wedstrijd. Want ja moest natuurlijk wel naar mijn eerste en laatste Homecoming game. Had een Homecoming t-shirt gekocht. Op de achterkant staat een Griffin op een Tiger met Skin the Tigers ernaast.

Mijn gastouders gingen niet naar de wedstrijd en dus de hele wedstrijd met mn vrienden rondgehangen. Niet veel van de wedstrijd meegekregen... Ik weet dat we 1 touchdown hadden en dus in totaal 7 punten... Tegen 23, dus ja weer verloren. Maar ja de sfeer was super leuk en daar gaat het uiteindelijk om! En dan na een nacht van 4 uurtjes lig je weer tegen 11 á 12 in bed en heb je de volgende dag een hele belagrijke leuke dag!!! Want ja na de CRAZY homecoming week heb je de wedstrijd maar de meisjes zijn eigenlijk alleen maar bezig met the dance.......

Samen met mn gastmoeder zaterdag de laaste dingen gehaald en mijn haar laten doen bij de salon waar ze werkt. Mn jurkje had ik uit Nederland meegenomen en eerder die week had ik met een vriendin al hakken gescoord. Mn gastmoeder had al een een bloem geregeld voor mn date die ik op hem kon spelden wat ja dat doe je hier in Amerika. De meisje krijgen een corsage en de jongens een kleine bloem die je op ze spelt. Alleen had ik me mijn corsage iets anders voorgesteld en mijn gastmoeder ook. Beide waren we niet bekend met de corsages hier in Louisiana en voor wie mij op facebook volgt die is HUGEEEEEE. Op het eerste gezicht dacht ik echt wat moet ik hier mee maar elk meisje op school bijna die een date had had ook zo'n corsage en vaak nog grote dan die van mij. Mijn corsage is een super leuk aandenken aan deze super leuke avond! Eerst gezellig uit eten geweest op een dubble date en daarna door naar het feest.Super grappig een Amerikaans schoolfeest mee te maken want het is heel ander dan hier. Ten eerste is een date hebben heel normaal terwijl ik in NL altijd met een groep vriendinnen ging. Ten Tweede: je date betaald voor ALLES! En dan voel ik me als meisje best ongemakkelijk dat iemand alles voor mij betaald inclusief eten in restaurant en de entree van het feest...... Ten derde: country dancing during the school dance hahaha. Super grappig om te doen! Een super leuke avond dus gehad en het had de week niet beter af kunnen sluiten!

En dan denk je Sarah gaat natuurlijk wat slaap inhalen maar nee hoor daar heb ik geen tijd voor want ja mensen heb een GROOT leven hahaha. Want we hadden een een samenkomst na de kerkdienst waarbij iedereen wat te eten meeneemt. En Sarah bied die week daarvoor natuurlijk aan om Dutch Applepie te maken..... Niet aan deze crazy week gedacht. En dus als je weer tegen twaalven in bed ligt heb je je wekker op 7 uur staan om een appeltaart te maken......En nu is het half 6 s'avonds.... en ik ben moe hahaha. Vanavond maar niet te laat in bed want deze week moet ik weer aan de bak. Chemistry and Discrete Math mid-terms. Chemistry is wel pittig maar Math is easy! Want ja natuurlijk mag je je boek, aantekeningen erbij hebben...... Online maken en dus kun je ook gewoon internet gebruiken... Onze Math teacher is een schat hahaha. Serieus straight A's in this class. 1 B gehaald geloof ik maar die heeft mijn lerares weer veranderd in een A want zei vond dat het online programma te streng was..... Tjaaa daar ga ik niet tegenin.....

Nou mensen ik denk dat ik maar ga stoppen want dit blog is al aardig lang!! Heb veel meer te vertellen! Vooral about some crazy stuff around here.... Gewoon wat Amerikaanse dingen die hier heel normaal zijn maar wat voor mij echt HUH?! momenten zijn. Zo van IS THAT NORMAL?!

Een hele dikke kus aan iedereen daar! Hoop dat het ook nog lekker weer daar in Nederland is....... En dat het goed gaat op alle nieuwe opleidingen en al.... !!!

Talk to y'all later!
LOL

  • 30 September 2013 - 07:27

    Heit:

    Hey Topper,

    Open vanmorgen om 07.00 uur de computer op kantoor en wat is er dan mooier om direct jouw prachtige verslag te lezen. Wat een geweldige Crazy week heb jij gehad Famke en wat merken we in je schrijven dat je met volle teugen geniet van je leven in THE USA.

    HAVE FUN
    Heit.

  • 30 September 2013 - 09:23

    Memmie:

    Met een bakkie en Jerry op de tafel heb ik genoten van mijn mien famke daarginder. Wat is het hier een saai gedoe allemaal. Enne wat herkenbaar jouw verslag vd wedstrijd haha Ze hebben de derby hier gisteren iets anders ervaren.

    Dream your life and live your dreams, follow your heart and you'll never get lost

    en dat doe je op volle kracht!! Super famke! dikke tut Memmie xx




  • 05 Oktober 2013 - 21:08

    Hillegard:

    Hoi Sarah, wat weer een mooi verhaal, gezellig om te lezen en wat maken de Amerikanen ook overal een grootse happening van. Ik heb ook even de foto,s op facebook bekeken maar wat een corsage, je was bijna niet meer te vinden achter dat ding, moest die de hele avond op ? vond het wel wat zonde van je mooie jurk, je zag er geweldig uit, en is dat een soort van nieuwe Justin b die daar naast je stond ? leuk ventje hoor :)

  • 07 Oktober 2013 - 12:32

    Rennie:

    Jee meid, wat een verhalen en belevenissen. Het is te zien op FB dat je met volle teugen geniet van wat er allemaal op je afkomt! En wat super dat school ook zo leuk is (denken ze hier nog steeds iets anders over, maar geef ze eens ongelijk in vergelijking met jouw verhalen ha ha). Het blijft leuk om je reisverslagen te lezen (dus hoop dat je daar tijd voor blijft houden met al je "verplichtingen"...........!!)
    Laat ik dan, net zoals mem, maar even afsluiten met een mooie spreuk:

    "Make the present moment into the most wonderful moment of your life!!!

    En sa is 't mar krekt!
    Dikke tuut xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Voor mijn reis naar Amerika hou ik via deze site een blog bij. Hierdoor kan iedereen lezen hoe het met mij gaat en wat ik wel niet allemaal doe in het jaar dat ik weg ben.

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 889
Totaal aantal bezoekers 29201

Voorgaande reizen:

25 Juli 2013 - 02 Juni 2014

Een jaar High School in Amerika

Landen bezocht: