Springbreak - Reisverslag uit Shreveport, Verenigde Staten van Sarah Leeuw - WaarBenJij.nu Springbreak - Reisverslag uit Shreveport, Verenigde Staten van Sarah Leeuw - WaarBenJij.nu

Springbreak

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

24 April 2014 | Verenigde Staten, Shreveport

En omdat ik alweer vakantie heb ga ik maar weer es lekker bloggen. En jaja mensen het einde is in zicht dus dit zal één van de laatste blogs zijn denk ik.

4 juni is het zover en dan kom ik weer naar Nederland toe. Heb deze week online mijn vliegtickets binnen gekregen. Ik vlieg 4 juni om een uur of 11 van Shreveport naar Dallas (een uurtje vliegen). Vervolgens vlieg ik van Dallas naar Chicago (+/- 2.5 uur). Ik moet 4 uur wachten in Chicago maar mijn gastmoeder zei dat ik die tijd daar ook wel nodig had omdat Chicago één van de onoverzichtelijke vleigvelden is. Lekker motiverend haha. Vervolgens vlieg ik van Chicago naar London, een vlucht van 7.5 uur. En dan op London ook nog iets van 2 uurtjes wachten en dan richting Amsterdam in een uur en 10 minuten. dus ik kom donderdag 5 juni op schiphol aan in de middag! Wie komen me allemaal ophalen?!

Oké zijn jullie daar ook weer van op de hoogte en kan ik weer lekker verder gaan vertellen over de dingen hier. In het eerste weekend van april hadden we een bruiloft van een college van mijn gastmoeder. Ik kende haar wel een beetje aangezien zij mijn haar had gedaan voor homecoming. Dus die zaterdag ging ik met mijn gastmoeder en zusje te winkelen omdat ze wilde dat ik een jurkje aanhad die goed bij hun paste. Ze wilde dit omdat we voor de bruiloft familie fotos lieten maken. Iemand van onze kerk is een fotograaf en om geld in te zamelen voor haar dochtertje die allemaal onderzoeken moet ondergaan hadden we allemaal mandjes verkocht in de kerk. Ze wilde zelf natuurlijk ook meehelpen en bood aan om een fotoshoot te doen en dat hebben wij dus gedaan. Was een super gezellige dag gehad met winkelen en ik had een leuk blauw jurkje gescoord. Daarna lekker thuis met zn allen ons klaarmaken en dan onderweg naar een park om foto's te laten maken. Daarna iedereen helemaal mooi gekleed naar waffle house om wat te eten voor de bruiloft. Loop je dan in een jurk en hakken door een 'fast food' plaats, ach ja was wel grappig. Lekker pancakes en bacon gegeten en dan door naar de bruiloft.

De bruiloft was voor mij heel leuk om mee te maken, en echte southern Amerikaanse bruiloft. Ik denk dat dit de eerste en laatste keer was dat ik meemaak dat mensen met y'all worden aangesproken als ze in de eed verbonden worden haha. Daarna natuurlijk het feest en ja het is natuurlijk heel Amerikaans dat de bruid het boeket gooit naar alle vrijgezelle vrouwen en daar viel ik ook onder. Niet het boeket gevangen maar wel een paar rozen van het boeket die ik nog steeds heb. Super leuke avond. Nog even met mijn gastvader gedanst en natuurlijk een beetje voor fotograaf gespeeld.

Week daarop was prom week op school waar je je weer bepaald mocht 'verkleden' voor prom. Ik heb me niet heel erg verkleed maar ja, was wel weer even leuk. We hadden ook nog één deze weken, ik weet niet meer wanneer picture day op school. Voor wie wilde kon hun spring pictures laten maken. Maar omdat wij familie foto's lieten maken heb ik dit niet gedaan. Maar het leuke eraan was dat die dag iedereen normale kleding mocht dragen. En na dag in dag uit die uniformen te moeten dragen is het ook wel eens leuk lekker je eigen kleding te kunnen dragen!

En dan was het eindelijk zover, prom. de donderdag of vrijdag voor prom kreeg je een leuk pakketje op school als je op tijd had betaald voor prom. Je kan namelijk alleen naar prom als je je junior dues hebt betaald. Ik als exchange student hoefde niet de volledige dues te betalen. Deze dues zijn namelijk voor junior prom, senior prom en de ring ceremonie. Ik ging alleen naar junior prom en hoefde dus maar een derde van de dues te betalen. Had ik mooi met mn geschiedenis lerares geregeld in november.
Mijn gastmoeder was ziek de dag en kon dus jammer genoeg niet mijn haar en alles doen. Dus toen ben ik naar Nele en Marketa hun huis gegaan en heb me daar klaargemaakt voor prom. Nele ging naar prom met haar vriendje en ik ging met Marketa. Super gezellig met hun klaargemaakt en daarna met zn vieren uit eten geweest en dan door naar prom. Voor prom had de school een zaal gehuurd in de binnestad van Shreveport, super mooi. En dan kom je de zaal binnen lopen, alle jongens in pak en meisje in de grootste en kleurrijkste jurken. Als verassing was iemand nog naar Prom gekomen omdat die persoon hoorde dat het voor mij iets speciaals was omdat het voor mij maar een eenmalig gebeuren is. En dan loop je de zaal binnen en zie je die persoon zitten aan een tafel, speciaal voor mij gekomen haha. wel lief vond ik haha.

Prom was niet helemaal wat ik verwachte maar het was alsnog een super gezellige en leuke avond!! Einde van de avond prom king en queen gekozen en dan maar weer terug naar huis. Mijn voeten waren kapot na een hele avond op hakken maar het was het waard. Jammer genoeg konden wij niet naar de afterparties omdat Marketa haar gastmoeder ons natuurlijk niet midden in de nacht kan ophalen. Dus een beetje teleurgesteld naar hun huis en een pot nutella erbij pakken en daar lekker uit zitten eten. Volgende dag lekker wat met Marketa rondgehangen, naar de chevron gelopen (tankstation) en lekker monsters, reeses en hot cheetos halen. Tegen de avond dan maar weer naar huis toe.

Ik was niet super fit maar maandag wel gewoon naar school toe haha. En elke maandag gaan we voor theatre naar de bibliotheek in plaats van klas omdat de leraar een speciale klas op maadag heeft. En hij heeft nooit een opdracht voor ons en dus omdat het in de bibliotheek best wel koud is krijg je mooi een grote trui toegeworpen, haal je je muts uit je tas en probeer je maar wat te slapen in klas. Vooral leuk als je vrienden daar dan foto's van maken haha. School ging die week gewoon weer zijn gangetje. Kwam erachter dat meisjes echt teveel geld besteden een prom jurken. Iemand uit mijn klas had een prom dress die meer dan $1000 was. Dat gaat mij veels te ver!!

En dan was donderdag alweer de laatste dag en hadden we alweer vakantie. Vrijdag met Sierra rondgehangen en bij haar geslapen. Zaterdag morgen vroeg opgehaald omdat we easter egg hunt hadden met de kerk. Dit blijft een rare traditie voor mij. Kinderen geloven dat een mega konijn overal eieren verstopt met snoep erin en s'nachts in je huis inbreekt en dan op paas ochtend een mandje met cadeautjes brengt.... Wel gezellig hoor! Ik hielp mee met de spelletjes en was een gezellige ochtend. En omdat het de volgende dag Pasen was had mijn gastmoeder voor mij en mijn zusje een mandje gemaakt. Die van mij met nutella, monster energie, reeses, ander snoep en chocolade, gekke sokken en nog veel meer! Ik was hier natuurlijk super mee verrast want ik was niet bekent met deze traditie. En natuurlijk super lief dat ik zomaar zoiets krijg!! Volgende dag hadden we paas dienst in de kerk. Normaal kleed ik me niet echt voor de kerk omdat dat hier niet echt hoeft maar omdat het Pasen was dacht ik waarom niet. Dus ik mooi een jurkje aan doen en dan naar de kerk. Super mooie dienst!

En dan zijn we aangekomen bij deze week. Gisteren met mijn gastmoeder en zusjes wezen wandelen in een bepaald park en later nog even naar een rozentuin geweest (stelde niet zoveel voor vonden wij). Was super warm en heb daarom na onze trip iedereen op frozen yoghurt getrakteerd, altijd lekker. Rest van de week me vooral met mijn studie in nl bezig gehouden. En nu is alles dan ook echt geregeld voor nl en ik kan hopelijk na de zomer aan mijn studie beginnen. Kijk er natuurlijk naar uit omdat de studie mij heel leuk lijkt maar natuurlijk wil ik hier nog steeds niet weg.

Gosh dit is alweer een super lang verhaal geworden, sorry! hahaha. Kan niet geloven dat alles nu zo snel gaat! Gelukkig weet ik dat de vriendschappen die ik hier gemaakt heb voor altijd zijn en met iedereen contact ga houden. En ze zijn altijd welkom in Nederland heb ik gezegd.

Iedereen daar veel succes met alle examens, tentamens en het harde werken en dan ga ik nog even door met genieten! Kun je wel zien aan mijn gewicht..... Moet maar gaan sporten in nl om alle kilootjes er weer af te halen haha.

Dikke tut,
Sarah

  • 24 April 2014 - 22:39

    Memmie:

    Nog 6 weken=42 nachten=te telen haha enne ik denk wel dat ik er sta......dikke tut

  • 25 April 2014 - 20:49

    Hillegard:

    Je moeder is nog helemaal niet aan het aftellen hoor :)) Volgens mij kan geen orkaan je moeder tegenhouden.
    Zo te lezen heb je een geweldig jaar gehad, niemand neemt je dat meer af en in onze moderne maatschappij is het gemakkelijk om de contacten te onderhouden en heb je voor je hele leven mooie vakantie adresjes erbij. Wat zal dat straks weer vreemd (maar ook weer leuk) om in Heerenveen rond te lopen, weer Nederlands om je heen te horen en de oude vertrouwde televisie series te zien. Geniet nog van je laatste weken.

  • 27 April 2014 - 14:31

    Esther Neelis:

    Leuk verhaal weer Sarah! Geniet nog van de laatste maand daar!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Voor mijn reis naar Amerika hou ik via deze site een blog bij. Hierdoor kan iedereen lezen hoe het met mij gaat en wat ik wel niet allemaal doe in het jaar dat ik weg ben.

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 2354
Totaal aantal bezoekers 29199

Voorgaande reizen:

25 Juli 2013 - 02 Juni 2014

Een jaar High School in Amerika

Landen bezocht: