Veterans Day - Reisverslag uit Shreveport, Verenigde Staten van Sarah Leeuw - WaarBenJij.nu Veterans Day - Reisverslag uit Shreveport, Verenigde Staten van Sarah Leeuw - WaarBenJij.nu

Veterans Day

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

11 November 2013 | Verenigde Staten, Shreveport

Na bijna een maand niks geschreven te hebben maar weer eens bloggen. Na Fallbreak zijn er aardig wat dingen weer gebeurd alleen had ik niet echt veel tijd om echt er weer eens voor te gaan zitten en te bloggen. Maar vandaag is weer en vrije dag en dacht dat ik dan toch maar weer eens wat moest gaan schrijven voordat ik alles weer vergeten ben. Na fallbreak zijn er namelijk genoeg leuke dingen gebeurd!

Ik denk dat ik maar es begin met National Zombie Day... verder dan dat kan ik niet echt terug denken.... Ik had geen idee dat er een dag als dat bestond maar het was heel grappig! Op school mocht je je verkleden als een zombie als je de dagen daarvoor een blik eten en 5$ inleverde bij de drama leraar. Het eten en het geld gingen naar de voedselbank. Op school hadden aardig wat leerlingen zich verkleed. Super grappig om te zien aangezien ik een aantal mensen niet eens herkende.... Die avond ging ik met mn gastmoeder en zusjes downtown Shreveport in geweest voor Zombie day. In mijn gastmoeder haar salon hadden ze een soort van feestje in de salon waar wij werden opgemaakt als zombies en met een treintje door de stad gingen. Je kon nu al aardig de Halloween sfeer merken.

De dag daarna was op school heel gezellig. Onze football coach op school was genomineerd voor één of andere wedstrijd en wij waren de hele dag op alle computers aan het stemmen. En de mensen die mij volgen op facebook heb ik aardig wat mensen gek gekregen hoe vaak ik wel niet daarover gepost heb haha. Onze coach heeft dit jammer genoeg niet gewonnen... Maar de week daarop was hij weer genomineerd en toen heeft ie wel gewonnen! Mijn harde werk niks voor niks geweest!

En dan het gebeuren waar iedereen over praat: de FAIR. Een grote kermis in de stad. Iedereen op school is er helemaal gek van haha. En donderdag de 24st was skipday zoals ze dat hier noemen. De helft van de school gaat naar de fair. Ik was in eerste instantie van plan om de maandag daarop school te skippen voor de fair om een verjaardag te vieren maar aangezien donderdag dollar day op de fair was en de fair maandag niet open was ben ik ook donderdags gegaan. Dus mijn gastouders heel heel lief aankijken of ik van school mag spijbelen...één van mijn leraressen wilde bijna mijn gastouders overhalen omdat ze vond als iemand recht had te spijbelen van school ik dat was! Maar gelukkig was dat niet nodig en mocht ik zonder smeken van school spijbelen. Een cadeau uit Nederland over laten komen dat erg in de smaak viel!!en lekker de hele dag op de fair rondlopen. En ja Sarah gaat met een groep jongens naar de fair en dan wordt je door aardig wat mensen aangesproken dat je ineens 5 vriendjes hebt hahaha. Super gezellige dag gehad! En het gelukkig geen problemen gehad op school. Heel veel mensen spijbelen op skipday. Mijn scheikunde klas bestaat uit bijna 30 mensen en er waren maar 3!

De week daarop hadden we weer een verkleed week op school. Het was anti pesten, anti alchol, anti drugs week op school en we hadden weer speciale dress up dagen. Het schema zag er zo uit:
Monday: "You are too bright to do drugs." neon shirt with uniform pants/skirt, shoes, belts, socks or full neon attire.
Tuesday: "Catch the wave of a sober life." hawaiian shirt, uniform pants/skirts required.
Wednesday: "Team up against driving under influence." two people wear the same thing.
Thursday: "Scare away bullies." Wear your halloween costume.
Friday: "Red out the flyers." dress all red (voor de Football game)

Ik heb me deze keer niet elke dag verkleed maar het was wel grappig om te zien!

En zoals je kunt lezen moesten we donderdags ons halloween costume aan want het was halloween! Ik was samen met mijn zusje steen, papier, schaar. Ik was de steen. Samen met hun gezellig langs de deuren geweest om snoep op te halen. De volgende dag al mn snoep maar mee naar school genomen en uit lopen delen. Ik had mn halloween costume al eens eerder aangehad namelijk het weekend voor deze verkleed week hadden we Harvest Fest bij de kerk. Kinderen konden hier allemaal spelletjes doen en kregen ze allemaal snoep. Ik hielp als vrijwilliger mee en had als spelletje ring toss. Kinderen moesten met en ring richting soda flessen gooien en als ze de ring om de dop kregen mochten ze de soda houden! Samen met mn familie 27 flessen soda gekocht en ze zijn allemaal opgegaan. Super gezellig gehad! Marketa, één van de andere exchange student kwam ook helpen en is die avond ook nog bij me blijven slapen zodat ze de volgende dag mee kon naar de kerk. En omdat de klok in Nederland veranderen en die nacht, en mijn mobiel Nederlands is werd ik die ochtend helemaal verward wakker en waren Marketa en ik bijna te laat voor de kerk.

Nu weer terug naar Halloween. Gezellig dus met mn zusjes langs de deuren gegaan en heel veel complimenten over onze kostuums gehad. Vrijdags dus het snoep mee naar school en helemaal in het rood naar school voor de football wedstrijd voor die avond. Het was de één na laatste wedstrijd van het seizoen en we hebben gewonnen! Gezellig met date naar de wedstrijd gegaan en daarna door naar Dallas want ik mocht weer een weekend mee naar track. Het was de laatste race van het track swan en zo vroeg me weer mee. En dus vertrek je weer s'ochtends super vroeg richting track. Dit keer lekker in de auto kunnen slapen. Maar ja Engels is niet mn moedertaal en als je dan richting track even bij een mcdonalds stopt voor een ontbijtje kun je moeilijk uit je woorden komen. Probeer maar eens egg mcmuffin om 6 uur s'ochtends te zeggen als je net wakker bent. Echt iedereen had er de grootste lol om! Het zal me nog lange tijd achtervolgen. hahahahaha. Mocht weer proberen op de kleine motor te rijden en dit keer ging het goed!! Niet gevallen en Kelby en Dallas waren trots op me! Weer een super leuk weekend gehad dus en dit keer met zn allen in een hotel geslapen. eerst Dallas haar opa afzetten en dan om 1 uur s'nachts nog maar even een restaurant opzoeken omdat Kelby en Dallas honger hadden. En ja dat is een voordeel aan Amerika alles is hier bijna 24/7 open. Dus zit je met twee truien aan, je haar helemaal door de war, schoenen onder het zand/modder in een restaurant. Het kan hier allemaal. En dan ben je zondags tegen 9 thuis en moet je maandag weer naar school.... en heb je een toets op de planning staan..... zonder te leren toch nog een B gehaald hahahaha.

En dan zijn we aangekomen bij deze week... Op school niet zoveel bijzonders. Hoefde woensdag, donderdag en vrijdag niet met de bus want Dallas kwam me mooi met de auto ophalen! Luxe :)
Wat super super super jammer is is dat ik een nieuwe bus aangewezen heb gekregen. Ik vindt het super jammer aangezien ik het super goed kon vinden met iedereen in mijn bus. Had aardig wat vrienden gemaakt met mensen die niet eens op de high school zaten.... En ook al was mijn bus driver niet echt aardig ga ik de bus verschrikkelijk missen. In mijn nieuwe bus zitten geen mensen van mijn leeftijd ben ik al achter en dat is dus super jammer! Maar ja ik zie wel hoe het komt, hoef de bus niet zo lang als eerst te rijden want we worden eerder afgezet dus dat is wel een voordeel! En waarschijnlijk kan ik ook gewoon met Dallas in de auto meerijden dus ja, komt allemaal wel goed.

Vrijdag was wel een speicale dag op school. We vierden Veterans day. Ook al is Veterans day vandaag vierden we het vrijdag op school. We hadden een ceremonie op het football field waar de veteranen werden geeerd. Super mooi om te zien en er kwamen zelfs skydivers die landen op ons veld! Zaterdags met de familie onderweg geweest naar een fair in de stad waar mensen allemaal zelfgemaakte spullen verkochten. Van te voren gezellig ergens pancakes gegeten en na de fair nog even naar wat winkeltjes geweest. En gisteren weer naar de kerk geweest. Was vorige week dinsdag en woensdag ook al geweest om op kinderen te passen tijdens drench (eren van God) en woensdags hadden we weer youthgroup.

Ooh ja dat was ik helemaal vergeten te zeggen heb ook nog een dag aan vasten gedaan. De kerk vroeg iedereen om een dag te kiezen om te vasten. dus ik heb de dinsdag voor Halloween een hele dag niet gegeten. Alleen water gedronken en kauwgom gekauwd. Verschrikkelijk hoofdpijn aan overgehouden maar voelde wel goed om te doen!

Ik denk dat dat het wel zo'n beetje was.... Vandaag beetje niks doen en straks nog maar even wat huiswerk maken en verder lekker niks. Ben tussendoor nog een keer extra naar track geweest met Dallas nadat we een avond gezellig wat zijn wezen eten, karten en naar de bios geweest. De film we're the millers gezien. Een echte aanrader! Dallas en ik hebben zitten huilen van het lachen echt komisch!

Wat kan ik verder nog vertellen. Football season is afgelopen en dus geen pep rally meer en geen games meer ;( Afgelopen donderdag hadden we de laatste wedstrijd maar daar ben ik niet heen geweest. De laatste pep rally stond in teken van de seniors omdat het senior night was. Alle senior cheerleaders werden geeerd op een speciale manier en de senior football players en band leden ook een beetje.

En nu de football wedstrijden over zijn beginnen de soccer games. Kon jammer genoeg niet naar de eerste twee wedstrijden omdat dat een beetje te ver weg was... En het team rijd met een bus dus kon ook niet meerijden dus dat was wel jammer maar ja. Natuurlijk zal ik naar de eerste thuiswedstrijd proberen te gaan om mijn vrienden in het soccer team aan te moedigen!

Ik denk dat dit het echt wel was. Morgen begint school weer... en vanaf morgen dus de nieuwe bus rijden.... Hopelijk was dit verhaal niet te verwarrend aangezien ik niet precies meer wist wanneer wat was. Ik denk dat ik alles wel zo'n beetje verteld heb maar zo niet dan horen jullie later weer van me!

Heel veel liefs vanuit de States dan maar
and talk to y'all later!
XXXX

  • 11 November 2013 - 22:04

    Heit:

    Hoi Famke,

    Prachtig verhaal wederom op deze manier blijft iedereen mooi op de hoogte van jouw enerverende leventje in the States..
    Nu dus Soccer seizoen iets waar wij hier meer mee hebben.
    Geniet van de wedstrijden en misschien dan straks ook maar een seizoenkaart bij ons Soccer Team in It Hearrefean !!

    Dikke Tut,

    Heit.

  • 11 November 2013 - 22:26

    Memmie:

    Wat een leuke verrassing zo vlak voor het slapen gaan! wat heb je toch een saai leven daar, nix an haha
    Het is genieten om jouw belevenissen te lezen. dikke tut op dien snut van memmie, truste xx

  • 12 November 2013 - 19:44

    Ome Sierk:

    Ha Saaaaaaarttje, gjit goed les ik wol fantastisch famke hahahah ik sol ff een plakje foar dei vrij meitje ient Abe Lenstra stadion hehee, dikke tuut

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX\

    Ome SIerk

  • 15 November 2013 - 20:04

    Rennie:

    Never a dull moment Sarah! Slaap jij eigenlijk wel?
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Voor mijn reis naar Amerika hou ik via deze site een blog bij. Hierdoor kan iedereen lezen hoe het met mij gaat en wat ik wel niet allemaal doe in het jaar dat ik weg ben.

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 703
Totaal aantal bezoekers 29177

Voorgaande reizen:

25 Juli 2013 - 02 Juni 2014

Een jaar High School in Amerika

Landen bezocht: